Vinterhav

Vinterhav

torsdag 29. desember 2011

Romjulsbesøk

Her på Hadeland 
regnar det i dag
det er vått og glatt
der vind og regn ikkje allereie har tina isen

Her i stova er det varmt og godt
Brennsnuten var ferdig i går kveld
og skal berre varmast oppatt idag
den smakar ekstra godt 
når alle smakane har fått satt seg

Hompekaka (kvæfjordkake)
vart fyllt seint i gårkveld
slik at den også får "satt" seg

Alt er klart for å ta imot
romsjulsgjester
Systa og familien frå Vestby
og hennar svigerforeldre frå Stokmarknes
kjem på besøk

No skal vi berre leite fram
nokre ekstra stoler og ei innleggsplate
til spisestova
så kan vi kose oss med 9 rundt bordet seinare i dag

Slike stunder er 
det som er viktig i livet
Å kunne dele eit bordsete
ilag med kjente og kjære

Håpar din Romsjulstorsdag
blir fin.....
.....eg gler meg iallfall til min

Klem

5 kommentarer:

  1. Det hørtes jo kjempetrivelig ut...en flott måte å tilbringe en romjulstorsdag på. Jeg må på jobb i ettermiddag i vind og regn langs kysten og også i morgen kveld, men så er det fem dager med nyttårsfri.

    Ha en superfin dag.

    SvarSlett
  2. Høres veldig koselig ut.
    Måtte finne frem ekstra stoler og ileggsplate.
    Kos dere masse med besøket av familien :)

    SvarSlett
  3. Brennsnut er så godt:)

    Jeg har jobbet litt i dag, men jeg har muligheten til å jobbe hjemmefra så det ble en rolig dag likevel. I kveld har det hagla her, og jeg håper på litt snø. Men først i morgen ettermiddag, vi må få reparert taket vårt først;-)

    Håper dagen var god og kvelden blir likeså,
    god klem:)

    SvarSlett
  4. Deler man bord, deler man minner, deler man minner, deler man liv.
    Å dele er godt :-)

    SvarSlett
  5. Akkurat DET er det viktigste i jula, syns jeg. Tid rundt bordet. Med dem vi er glad i.

    SvarSlett