Vinterhav

Vinterhav

lørdag 12. februar 2011

Systrene

Det står to systre her på Hadeland - nærare bestemt på Granavollen i Gran kommune. Systrene er to flotte gamle kyrkjer frå rundt 1100 talet - Nikolaikyrkja og Mariakyrkja. Mariakyrkja er bygd før 1150 og Nikolaikyrkja før 1200. Det går eit sagn her rundt om at kyrkjene er bygde av to systre som var uvenner og difor ikkje kunne gå i same kyrkja.

Eg har også høyrt at systrene skulle tekkjast ein prest ved navn Nikolai og derfor bygde kvar si kyrkje for å imponere. Det blir liketil sagt at det var ein underjordisk gang mellom ei av kyrkjene og steinhuset som ligg noko lenger borte. Dette er nok langt frå sant - men litt mystikk og segn kan vi vel unne oss ein kald laurdag i februar.

Rett utanfor kyrkjemuren står ein Milestein som fortel at det her er 533 km til Nidaros. Vestre led av Pilgrimsvegen går rett forbi kyrkjene - på den gamle kongevegen oppe på høgdedraget vestanfor Viggadalen.

Den største av dei to kyrkjene Nilolaikyrkja badar i nydleg solskin i januar i år. Dette bilete syns eg er litt spesiellt sidan vi ser skuggen av systerkyrkja på tårnet.


Den mindre Mariakyrkja er like majestetisk som systra og enno gamlare. Rart å tenkje på at kyrkja er bygd for nær 1000 år sidan - før svartedauden herja landet vårt og før Håkonshallen i Bergen vart sett opp.

Tenk alt desse veggane kunne fortelje om dei kunne prate...

Her eg sit no ser eg rett over dalen og ser konturane til kyrkjetårna med den raude kveldshimmelen i bakgrunnen - ei fin utsikt over historisk landskap.

Til sist vil eg kome med ei oppmoding...

-vend andletet ditt mot sola - så vil skuggane felle bak deg


jannetove

2 kommentarer:

  1. Flotte bygg, mykje levd liv-gleder og sorger der!

    Takk for oppmodinga :-)

    Vakker søndag i ditt liv!

    klem

    SvarSlett
  2. Takk for historietimen. Det er så spennende med historia synst eg. Flotte bilder og.

    Har nettopp värt ute og kost meg i sola. Var kun 22 blå ute. Hadde 28 i dag tidligt.
    Klems Synnöve.

    SvarSlett